Natolin's Handmade

wtorek, 30 października 2012

Jak zrobić notes?


EDYTOWANE 05.03.2013:
W ZWIĄZKU Z DUŻĄ WYSZUKIWALNOŚCIĄ TEGO POSTA - MA JEDNĄ Z WIĘKSZYCH FREKWENCJI NA MOIM BLOGU (!) - BĘDĘ BARDZO WDZIĘCZNA ZA KOMENTARZ, ŻE SKORZYSTALIŚCIE Z MOJEGO KURSU. CHĘTNIE POZNAM OSOBY, KTÓRE TEN TUTORIAL ZAINSPIROWAŁ DO WŁASNEJ PRACY LUB TAKIE, KTÓRE ZROBIŁY NOTES KROK PO KROKU WEDŁUG MOICH WSKAZÓWEK. DZIĘKUJĘ! :)


Wczoraj pokazywałam Wam babeczkowy notesik i obiecałam kurs. I oto jest wcale nie mały (bo zdjęć mnóstwo) tutek na notes, niekoniecznie z babeczką.

Potrzebne materiały:
- przybory do cięcia itp. czyli linijka, nożyk, nożyczki, ołówek 
- bazy z tekturki (ja użyłam tych z beermaty) na okładki
- papiery do oklejenia okładek
- dodatki: ćwieki, coś na okładkę, tasiemkę do wiązania itp.
- ewentualnie media np. tusze czy glimmer misty
- bindownicę i sprężynę albo dziurkacz i kółka
- wkład do notesu
- i najważniejsze: KLEJ :)


1. Zaczynamy od przygotowania baz okładek z tekturki - trzeba je dopasować do kartek, które będą w notesie. Ja dodaję z każdej strony niecały centymetr.
2. Potem docinamy papiery do wielkości okładek - potrzebujemy cztery kawałki papieru - dwa na zewnętrzną stronę i dwa na wewnętrzną.


3. Jeden kawałek docinamy mniejszy - będzie służył do dekoracji przedniej okładki.


4. Teraz czas na przygotowanie dodatków. Zanim wszystko nakleimy, warto sprawdzić jaki będzie efekt końcowy, układając wszystkie ozdoby na bazie okładki.


5. Ja jako główną ozdobę wybrałam tekturową babeczkę. Trzeba jej nadać trochę kolorów. Używam do tego tuszy Distress. Do "ciasta" kolor Old Photo, do "kremu" kolor Worn Lipstick. Nakładam je gąbeczką (używam gąbeczek do makijażu, takich do podkładów).



6. Tak prezentuje się nasza babeczka, ale można dodać jej jeszcze nieco błysku. Do tego celu używam Glimmer Mistów w podobnych odcieniach.



Bzik bzik!! I odkładamy do wyschnięcia.


7. Teraz czas na zamykanie notesu. Mój notes będzie wiązany tasiemką. Dopasowuję więc tasiemkę.


8. I podklejam ją od spodu do papieru, który będzie na zewnętrznych stronach okładek. Używam do tego taśmy dwustronnie klejącej.


9. Warto pamiętać, że do każdej "okładki" trzeba przymocować tasiemkę z innej strony, żeby potem się nie okazało, że wiązanie będzie na grzbiecie notesu :)


10. Nasz okładkowy papier można dodatkowo ozdobić przeszyciami. Ja zrobiłam maszynowe, ale można też zrobić je ręcznie, na przykład kontrastującym kordonkiem.



11. Zabieramy się do klejenia. Przyklejamy najpierw mniejszy kwadracik papieru do przodu okładki.


12. Jeżeli chcecie, tak jak ja, użyć ćwieka do ozdoby, to to jest ten moment :) Przebijamy dziurkę w papierze okładkowym, wkładamy ćwiek i rozginamy jego "nóżki".



13. Mamy przygotowane wszystkie części okładek, więc możemy się brać za przyklejanie ich do baz.



14. I mamy gotowe okładki.


15. Teraz czas na dziurkowanie. Ja spięłam mój notesik metalową sprężyną. Potrzebna nam do tego jest bindownica. Ale jeśli nie posiadacie takiego sprzętu, to równie dobrze możecie użyć dziurkacza i spiąć notes metalowymi kółkami albo związać tasiemką.




16. I teraz czas na mocowanie kartek. Ten notesik jest bardziej praktyczny, bo można w nim wymienić kartki. Do tego celu wycinamy kawałek papieru i dopasowujemy do kartki.


17. Zaginamy brzegi tak, żeby zmieścił się na okładce i wklejamy.


18. W ten sposób uzyskujemy "szlufkę", w którą można wkładać bloczki kartek.


18. Mamy już gotowy notes.


19. Wystarczy tylko przykleić ostatnie, bardziej wystające ozdoby i gotowe.


Większości taki kurs może wydać się banalny, ale mam nadzieję, że znajdą się osoby, którym pomoże. 
Miłego wtorku!


1 komentarz:

  1. bardzo fajny, czytelny kursik:)
    fajnie, że się zechciałaś podzielić swoją wiedzą i doświadczeniem:):):)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli coś do mnie napiszesz :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...