Natolin's Handmade

piątek, 13 lipca 2012

Powrót do kwadratu


A nawet wielu kwadratów. Postanowiłam wrócić wreszcie do cyklu "Kwadratowy Piątek". Dzisiaj w ramach tego projektu, pokażę Wam kolejny kurs na tzw. granny square. Troszkę inny niż poprzedni, ale za to z możliwością różnych sposobów łączenia :)

Pracowałam jak zwykle z moim szydełkiem 3,5mm. Kwadrat ma, z tego co pamiętam, bok długości 10cm.


No, to do roboty!

1. Na początek robimy (jak na początku każdej szydełkowej robótki) 5 oczek łańcuszka.


2. Tworzymy kółeczko, łącząc końce łańcuszka oczkiem ścisłym.


3. Robimy trzy oczka łańcuszka (jakby do góry) i dwa słupki w pierścień (kółeczko).


4. Trzy oczka łańcuszka.


5. Trzy słupki w pierścień.


6. Czynność powtarzamy jeszcze dwa razy (trzy oczka łańcuszka, trzy słupki, trzy oczka łańcuszka, trzy słupki). Potem znowu trzy oczka łańcuszka i kończymy rządek oczkiem ścisłym.


7. Znowu trzy oczka łańcuszka.


8. Po jednym słupku w każdy z dwóch słupków poniżej.


9. Dwa słupki w róg, trzy oczka łańcuszka i znowu dwa słupki w róg.


10. Potem robimy po jednym słupku w każdy z trzech słupków z poprzedniego rzędu.


11. Potem znowu całą sekwencję powtarzamy jeszcze dwa razy (dwa słupki w róg, trzy oczka łańcuszka, dwa słupki w róg; trzy słupki w słupki; dwa sł. w róg, trzy o.ł., dwa sł. w róg; trzy słupki w słupki). W ostatnim rogu powtarzamy dwa sł., trzy o.ł., dwa sł. i kończymy rządek oczkiem ścisłym.


12. Następny rządek robimy w dokładnie ten sam sposób. Pamiętamy jedynie, że robimy słupki we wszystkie słupki poprzedniego rządku.



13. W rogach również to samo: dwa słupki w róg, trzy oczka łańcuszka, dwa słupki w róg.



14. W tym momencie musimy pamiętać również, że zaczynaliśmy pracę przy trzecim rządku jakby w środku rządku poprzedniego. Kończąc trzeci rządek, po przerobieniu ostatniego rogu, musimy zrobić jeszcze dwa słupki w słupki na dole.


15. Czwarty rządek robimy dokładnie tak samo, jak trzeci. Powtarzamy wszystkie czynności.



16. Na rogach ta sama sekwencja.



17. Kończąc rządek pamiętamy znowu o dorobieniu dodatkowych słupków.


I mamy gotowy kwadrat!!


Te kwadraty są bardzo fajne, bo można je łączyć normalnie całymi bokami albo zostawiając wolne rogi, które stworzą bardziej ażurowy wzór. Z takich kwadratów zrobiłam mój pierwszy w życiu szalik:


Mam nadzieję, że wszystko jest dobrze wytłumaczone i komuś się kursik przyda.
Spokojnego piątku!

4 komentarze:

  1. Dobrze wytłumaczone i mnie się przydało. Dopiero zaczynam przygodę z szydełkiem i takiego kwadratu właśnie szukałam. Zrozumiałam wszystko i mój kwadrat/kwadraty wyglądają identycznie. Dziękuję serdecznie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, to ja się baaardzo cieszę, że się przydało!! życzę powodzenia w szydełkowaniu, bo jak się okazuje, wcale nie jest takie trudne (jak kiedyś myślałam :P)

      Usuń
  2. Rewelacja! Zaraz zaczynam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny, pewno się kiedyś skuszę :-)
    Dzięki za link.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli coś do mnie napiszesz :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...